sobota 17. září 2022

Recenze ~ Nicole Böhm - Poslední song


Název knihy: Poslední song
Autor: Nicole Böhm
Název série: Poslední
Díl v sérii: 1. díl
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2022
Počet stran: 384

O čem kniha je: "On už slávu získal, ona po ní touží. Obstojí jejich láska v záři reflektorů?
Riley má sen – stát na prknech slavné Broadwaye. Navzdory tvrdé dřině a obcházení konkurzů ale pracuje jen jako servírka v bistru prestižní hudební školy. Tam se seznámí s Julianem, známou rockovou hvězdou. Ačkoliv se Riley chce soustředit jen na kariéru a Julian se zapřisáhl, že se už nezaplete s holkou, která chce být slavná, láska k hudbě je svede dohromady. Jakmile se však o jejich vztahu dozví média, začnou se objevovat první trhliny…"
 
- oficiální anotace z www.databazeknih.cz

Pro pokračování klikni na "Další informace" ↓


Moje hodnocení: Nicole Böhm je další z řady německých autorek, jejíž příběhy se odehrávají v USA. Nicole však sama nějaký ten rok v USA žila a tak při psaní knih čerpá z vlastních zkušeností. Já musím říct, že na knize je to dost znát. Kniha Poslední song je prvním dílem ze série Poslední. 

Kniha vypráví příběh Riley Maddockové, která se přestěhovala do New Yorku, aby si splnila svůj sen a mohla tak stanout na prknech slavné Broadwaye. Zatím se jí však nedaří a navíc se blíží ke konci lhůta, na které se domluvila se svým otcem. Pokud do dvou let nezíská žádné angažmá, musí se vrátit zpět domů, do Denveru, a svůj život využít smysluplněji. Riley se však nechce vzdát svého snu a tak stále navštěvuje různé konkurzy. Shodou okolností se dostane do prestižní umělecké akademie, kde získá práci v bistru. Tam se také setká se slavným Julianem Sloanem, členem úspěšné kapely Beyond Sanity. Julian si s Riley hned padnou do oka, jenže je tu jeden problém. Julian už je obezřetný ohledně vztahu, kdy jeho partnerka touží po slávě. Zvlášť potom, jak skončil jeho předešlý vztah. Navíc si na nově vznikající se lásce smlsnou také média. Ustojí dvojice celý ten tlak? Podaří se Riley získat svoje místo v záři reflektorů?

Musím říct, že mě kniha velice mile překvapila. Vůbec bych totiž neřekla, že ji napsala německá autorka. Je vidět, že Nicole čerpala z vlastních zkušeností z pobytu v USA, a také ze studií umění. Taktéž překlad knihy hodnotím jako velice zdařilý. Kniha se četla skutečně jednoduše a téměř sama. V tomto ohledu tedy nemám co vytknout. Co se týče hlavních postav, musím říct, že mi byly obě velice sympatické. Autorka je skvěle vykreslila, rozhodně se tedy nejednalo o nějaké plytké postavy. Navíc mezi ústřední dvojící fungovala naprosto skvělá chemie, takže čtenář musí jejich rozvíjejícímu se vztahu prostě jen fandit. Autorka taky samozřejmě nahlíží na různá úskalí a odvrácenou tvář popularity. Ukazuje taky neúspěch, protože ne vždy se v životě všechno daří, a postavy si svoje úspěchy rozhodně tvrdě vydřely. Jelikož už mi není náct, hodnotím také pozitivně to, že kniha se řadí mezi new adult a hlavním hrdinům je už přes 20 let. Přeci jen pak k takovým postavám mám o něco blíž. Obálku knihy pak hodnotím jako relativně povedenou, myslím, že takovým obrázkem se nic nezkazí.

Celkově vám tedy knihu určitě mohu doporučit k přečtení. Jedná se o velice pěknou romantickou a odpočinkovou knihu z hudebního prostředí. Nemusíte mít však obavy z hlediska toho, že se jedná o sérii. Další díl (pokud u nás vyjde) by se měl zase zaměřovat na jinou ústřední dvojici.

Hodnocení: 5 hvězdiček z 5🌟


Zdroj knižní obálky - www.databazeknih.cz
Zdroj fotek v koláži - www.pinterest.com

8 komentářů:

  1. Myslím, že kniha by mě bavila.. Ale čtu o ní prvně. :)

    OdpovědětVymazat
  2. tato kniha mě nějak minula, ale romantické knihy zase tolik nevyhledávám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuto knihu jsem kupodivu četla a moc se mi líbila. Byla to taková nenáročná a odpočinková kniha a dokonce jsem ji přelouskala i překvapivě rychle :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Překvapuje mě, že to není kniha pro mládež - taky jsem si myslela, že to bude pro náctileté, kam už nepatřím. 🙂 Děkuji za tip, možná si knížku taky přečtu.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to zní dobře. Děkuji za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ach musím ji co nejdřív začít číst, zaujala mě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Na tuto knihu se moc těším. Téma hudebního světa mě velmi láká. A po přečtení tvé recenze se těším ještě o něco víc!

    OdpovědětVymazat