Recenze ~ Ava Reed - Truly

Autor: Ava Reed
Název série: Truly, Madly, Deeply
Díl v sérii: 1. díl
Nakladatelství: Red
Rok vydání: 2021
Počet stran: 320

O čem kniha je: "Andie přijíždí do Seattlu. Pochází z venkovské farmy, nemá byt, konto prázdné a za sebou těžké časy. S nejlepší přítelkyní June si chtějí splnit sen a začít společně studovat na univerzitě, aby mohly založit firmu. Po chaotickém začátku sežene konečně podnájem. A najde si práci v populárním tanečním klubu za barem. Tam se začne odvíjet příběh osudové přitažlivosti – Cooper, nemluvný, magický mladý muž pro ni zůstává záhadou. Pomáhá jí, kde může, ale zároveň je odtažitý a drží si odstup. Andie chce vědět, co se za tím skrývá a kdo je Cooper doopravdy. Křehké pouto, které mezi nimi vzniká, je podrobováno zkouškám, protože šrámy, které na obou život zanechal, jim sbližování právě neulehčují. V kulisách studentského Seattlu, kolejí, večírků a barevného světa se odehrává milostný příběh plný zvratů a překvapení. Ke sblížení je potřeba se ponořit do vlastní minulosti a otevřít své třinácté komnaty. O to krásnější a cennější je to, co přijde potom. Není snadné udělat krok do dospělosti. Ale láska hory přenáší. A Andie najde v cizím městě přátele, domov a hlavně Coopera. A nový život začíná…"

Moje hodnocení: Truly je první díl z trilogie s názvem Truly, Madly, Deeply od německé autorky a blogerky píšící pod pseudonymem Ava Reed. Ava je autorkou již celé řady knih, nicméně Truly je první knihou, která u nás v České republice vyšla. Jedná se o novou trilogii, kterou jistě ocení fanynky Mony Kasten, Bianky Iosivoni nebo Laury Kneidl, protože stejně jako ony, zasadila Ava Reed svůj příběh do univerzitního prostředí v USA.

"Láska dokáže vyléčit každé trápení..."

Hlavní hrdinkou příběhu je Andie, která přijíždí do Seattlu, kde hodlá společně se svou nejlepší kamarádkou June studovat na univerzitě event management, aby po ukončení studia mohly společně rozjet vlastní firmu. Protože Andie nemá zajištěné žádné ubytování, zůstává pár dní u June na koleji s tím, že si musí co nejrychleji najít práci a hlavně vlastní bydlení. Večer se obě kamarádky vydávají do baru, kde chtějí oslavit Andiin příjezd do Seattlu, díky čemuž zároveň Andie sežene práci. V novém zaměstnání ji má pak zaučit nemluvný Cooper, který Andie ihned okouzlí, nicméně z jeho strany to vypadá, že se Andie vyhýbá. Po problémech s Juninou spolubydlící je Andie nucena se z koleje vystěhovat, ale brzy se jí podaří sehnat volný pokoj. Jedním z jejich spolubydlících není nikdo jiný, než právě Cooper. Jak jejich přitažlivost sílí, Cooper se od Andie snaží čím dál tím víc vzdalovat. Brzy však vyjde najevo, že oba mladí lidé si s sebou nesou z minulosti hluboké šrámy, které jejich sblížení brání. Ale láska dokáže vyléčit každé trápení.

Když jsem se dozvěděla, že má vyjít kniha od další německé autorky, která rozhodně zaujme fanoušky Mony Kasten, tak jsem věděla, že si knihu určitě pořídím. Já osobně mám totiž knihy od Mony Kasten velice ráda. Po přečtení knihy jsem však byla poněkud na vážkách, co si o knize vůbec myslet, protože na jednu stranu se jedná o poměrně milou knihu, ale bohužel velice průměrnou.

Co se týče příběhu samotného, určitě si troufám říct, že příběh je opravdu velice pěkně napsaný. Má hezký a plynulý děj, který se dobře a snadno čte. Hlavní postavy na mě působily velice sympaticky, i když se přiznám, že větší jiskru jsem cítila u vedlejších postav. Největší problém vidím ale v tom, že v ději se zase vlastně tak nic zajímavého a zásadního neděje. Což tedy zamrzí, protože nějakou promakanou zápletku a její závratné rozuzlení opravdu z knihy nedostanete. Hlavní zápletka je spíš žádná a dá se vlastně očekávat pomalu hned od začátku, co se vlastně stalo. Samozřejmě nemohu knize odepřít její čtivost, ale zároveň se přiznám, že ve mě příběh žádnou hlubší odezvu nezanechal.

Knihu tedy hodnotím jako opravdu průměrnou. Pokud toužíte po četbě, u které si odpočinete a nemusíte u ní příliš přemýšlet, tak vás kniha určitě zaujme. Za mě mohu říct, že se jedná o opravdu pěkně napsaný příběh, který ve mě ale do budoucna nezanechal žádnou hlubší odezvu. Po přečtení prostě knihu zaklapnete a jdete dál bez nějakých větších emocí či reakcí. Co hodnotím pozitivně je obálka knihy, která se mi opravdu velice líbí.

Hodnocení: 3 hvězdičky z 5🌟