pátek 28. října 2022

Půl roku s mimčem

 Ahoj, zdravím všechny milé čtenáře,

dnes se výjimečně ozývám s neknižním článkem. Už je to totiž půl roku, co je ze mě maminka, tak bych se s vámi ráda podělila o pár zážitků. Sama nemůžu vůbec uvěřit, že už uběhlo půl roku a moje malé miminko mi tolik vyrostlo. Ale zároveň mi přijde k neuvěření, že je to teprve půl roku. Vůbec si už neumím představit, jak jsme žili předtím. Miminko se s námi tak zabydlelo, že mi přijde, jako by tomu tak bylo odjakživa a ne jenom od letošního dubna.


Co se týče začátků, tak ty byly samozřejmě velice náročné. Člověk si jako rodič - a především matka - musí hodně zvyknout. Najednou je vaše starost hlavně kojení, přebalování, celková péče o miminko. A především zotavení po porodu. Prvních 6 týdnů tedy bylo dost náročných. Syn navíc téměř ihned začal trpět na bolení bříška a hodně plakal, takže jsem z toho taky byla celá vykulená. Ale zase hodně spinkal a měla jsem tak víc času napsat právě nějaký článek sem na blog. To už teď v půl roce skoro neplatí, protože spánku je samozřejmě méně, syn vyžaduje více pozornosti - chce, abych si s ním hrála, povídala si s ním. Už ani nechce spinkat sám, rád usíná u kojení a když ho chci přenést, tak se hned vzbudí a pláče. Přes den se tedy synovi musím skoro 100% věnovat. A na blog tak nezbývá skoro žádný čas. Více mě tedy v tuto chvíli najdete na mém knižním Instagramu - ODKAZ TADY.


Na druhou stranu je to ale usměvavé miminko a dětský smích je snad jeden z nejhezčích zvuků, co lze slyšet. Také je velice zajímavé sledovat, jak se miminko celkově vyvíjí. Od malého miminka, které jen leží a téměř nevnímá, je posun za 6 měsíců opravdu enormní. Dnes se náš syn už pomalu pohupuje na kolínkách a snaží se o lezení, moc se mu líbí v poloze na bříšku, hraje si s hračkami, vše pozoruje a koumá, povídá si, brouká si a dává najevo různé emoce. Musím říct, že jsem moc šťastná, že se mi dostalo takového daru a mohla jsem přivést na svět tak úžasné dítě.

A co vy? Máte děti? Nebo byste rádi měli nějaké do budoucna?

15 komentářů:

  1. Jé, tyhle články já mám ráda :-) Je šílené, jak rychle to utíká. Já své děti ještě nemám, ale chci je hrozně moc. Jsem rodinný typ a čekám vlastně na přítele, až ten se rozhoupe. Ono mateřství není jednoduché a každé je individuální. Někomu miminko vůbec nepláče, někomu zase pro změnu hodně. Těším se na to a zároveň se bojím, protože to bude nová životní kapitola a přece jenom člověk bude lehce omezen (už to nebude jako dřív), ale vím, že ta veškerá láska všechno vynahradí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, není to jednoduché a opravdu se na to nelze dopředu připravit, protože přesně jak říkáš. Někdo má absolutně hodné dítě, které nepláče, hezky v noci spí, není problém s kojením, apod. A někdo bojuje od začátku do konce. Ale co bychom pro ty svoje malé lásky neudělaly? :-)

      Vymazat
  2. To je tak krásný :-) já miminko chci už asi tak 4 roky, bohužel situace mi to neumožňovala, a teď jsem v takové situaci, že si musím vyřešit jednu záležitost, ale čas letí a já už moc času nemám, hlodá to ve mě, ale to je na delší povídání. Tobě přeji, aby ti mimi dělalo i do budoucna velkou radost. Užívej si mateřskou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, no mě se přiblížila 30 a už to taky chtělo. Já nejsem moc typ na děti a vždy jsem nad tím hrozně přemýšlela, i když jsem vždycky říkala, že je chci, protože bych si to vyčítala. Ale člověk by to pořád odkládal, odkládal, ale bohužel jako ženy nemáme moc prostor to kam odkládat, nejde to prostě donekonečna. A teď bych neměnila. Je to sice občas strašně těžké a náročné, ale syn je moje největší štěstí.

      Vymazat
  3. Každé mateřství je jiné, ale je pravda že ze začátku když se malý narodil jsem pracovala vlastně jen na spolupráci a žádné vlastní tvorbě, neboj, bude líp

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za uklidnění. Já teď raději tvořím na Instagramu, ale mrzí mě, že to tu zase úplně zanedbávám.

      Vymazat
  4. to se tak krásně čte :) já mám půlročního synovce a líbí se mi pozorovat jeho posunu, také se snaží už plazit a rád kouká, zkoumá svoje nožičky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty nožičky! Syn nedávno objevil, že se dají strkat i do pusinky, tak to máme taky tuhle zábavu :-)

      Vymazat
  5. Jen užívej, za chvili začne všude chodit brát věci apod :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No stačí, že leze a taky na všechno hmatá a vše strká do pusy. Až tady bude běhat, tak to bude něco :-D

      Vymazat
  6. Nádherně napsáno. Přeji, ať jste stále stejně spokojeni. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkný článek. Já jsem právě na začátku devátého měsíce, takže mě tohle čeká. A strašně se těším a zároveň bojím, jak to budu zvládat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to moc gratuluji! Věřím, že to všechno hravě zvládneš, i když to může být třeba těžké. Ale ty dny tak letí a malé miminko jednoho dne miminkem nebude, a pak teprve bude člověk vzpomínat, jaké to bylo krásné - i když miminko nespí celé noci, pláče, má bolení apod. Ale ta láska, to je opravdu něco neskutečného.

      Vymazat
  8. Ráda si počtu tenhle tip článků i když zatím děti nemám, ale jednou bych moc chtěla 🙂, ale vše přijde v ten správný čas.

    OdpovědětVymazat