středa 18. srpna 2021

Přečteno ~ Červenec 2021


Shrnutí měsíce:
Celkem přečteno knih: 12
Počet stránek: 4040 stran (nejméně kniha Za pět let: 232, nejvíce kniha Kouzla rodu Thornů: 448)

Pro více informací o knížkách klikni na "Další informace" ↓

Název série: Ohnivák (1. Tisíc kousků tebe, 2. Deset tisíc nebí nad tebou, 3. Milion světů s tebou)
Autor: Claudia Gray
Zhodnocení: Jedna z nejlepších sérií, které jsem v poslední době četla. Celý příběh mě mimořádně zaujal. Cestování dimenzemi, možnost vstoupit do svých jiných já, poznat nové světy a hlavně celá ta záležitost okolo osudu a spřízněných duší, které se potkávají znovu a znovu. Postavy jsem si všechny oblíbila a jejich příběhy hltala jako by snad byly skutečné. K sérii se určitě časem vrátím znovu. Všechny tři díly hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Nevhodné
Autor: Vi Keeland
Zhodnocení: Vi Keeland je moje oblíbená autorka, tudíž když se objeví její nová kniha, tak je jasné, že v mém přečtenu rozhodně nesmí chybět. Tento příběh mě pohltil od první stránky a nepustil mě do té poslední. Bylo to krásné, vtipné, sexy, ale taky velice smutné, i slzičku jsem musela zadržovat. Chemie mezi hlavními postavami mě absolutně bavila. Prostě opravdu nádherný příběh, který si do budoucna určitě přečtu ještě jednou. Jediné, co mi trochu vadilo, bylo velké množství chyb v textu, to je velká škoda. Hodnotím ale 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Kouzla rodu Thornů
Autor: Margaret Rogerson
Zhodnocení: Kniha mě zaujala hned z několika důvodů. Prvním je krásná obálka. Druhým důvodem je to, že je to stand alone kniha, což mě hodně překvapilo, protože autoři mají u těchto typů knih tendence protahovat děj na několik dílů (ne vždy je to na škodu, že ano, ale to čekání je vždy šílený). A třetím důvodem je samozřejmě samotný příběh. Protože děj, co se odehrává v prostředí knihoven, kdy knihy žijí vlastním životem, prožívají emoce, a v případě poškození se mohou změnit na zlotvory? Pro knihomola a milovníka fantasy splněný sen. Takže ano, knihu jsem si maximálně užila. Skvělé prolínání světa knih a světa kouzel. Kouzlení je v této knize jiné, než by si člověk představil. Každý čaroděj musí mít svého démona. Silase ale opravdu nelze nezbožňovat, za mě opravdu skvělá postava. Elisabeth i Nathaniel mi byli oba sympatičtí, vše hezky doplňovala příjemná romantická linka, která je evidentní už od počátku knihy. Bylo to hezké, zajímavé, napínavé i vtipné. Za mě opravdu velice povedená kniha. Hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Mám tě ráda, nemám tě ráda
Autor: Jo Watson
Zhodnocení: Moje první kniha od této autorky a jsem opravdu nadšená. Ano, do reality to má daleko, ale rozhodně se jedná o skvěle napsanou a humornou knihu. Takhle jsem se u knihy dlouho nenasmála, takže doporučuji nečíst někde na veřejnosti nebo v noci, když všichni ostatní spí. :-D Doris/Poppy byla fakt neuvěřitelně ztřeštěná, ty její trapasy mě neskutečně bavily. Ryan byl pak opravdové zlatíčko, jejich vztahu jsem fakt moc fandila. Kniha byla fakt skvělá a vtipná, takže hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Letní sázka
Autor: Emily Henry
Zhodnocení: Přiznám se, že díky názvu a obálce knihy jsem čekala, že na mě z příběhu víc "dýchne" léto. Což se tak úplně nestalo, ale rozhodně to příběhu neubralo na čtivosti. Hlavní postavy, January a Augustus, jsou naprosto rozdílní - jak už naznačují i jejich jména. Přesto mi byli oba sympatičtí, líbil se mi ten nápad s tvůrčím blokem a sázkou, kterou mezi sebou uzavřeli. Taky vývoj vztahu mi přišel opravdu reálný a jiskra mezi nimi byla fakt hmatatelná. Ke konci mi to drama přišlo už trochu protahované. Jinak ale musím říct, že kniha byla velice krásná, dostala jsem od ní vše, co mám na knihách ráda a opravdu jsem si jí užila. Na pláž jako odpočinkové počtení bych si ji tedy určitě vzala. Hodnotím 4 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Milionkrát June
Autor: Emily Henry
Zhodnocení: U autorky Emily Henry ještě zůstaneme. Vzhledem k tomu, že se mi kniha Letní sázka poměrně dost líbila, zkusila jsem i druhou knihu od autorky, která u nás vyšla. Musím ale přiznat, že tato kniha byla velice zvláštní. Střídání skutečných a nadpřirozených okamžiků bylo sice zajímavé, ale někdy hrozně chaotické, kolikrát jsem měla problém se vůbec vyznat, co se vlastně děje. Hlavní postavy mi byly sympatické, ale té jejich zamilovanosti jsem bohužel moc nevěřila - chyběla mi tam nějaká jiskra. A i přesto, že tam láska hrála důležitou roli, tak samozřejmě primárním tématem knihy bylo něco jiného. Když to tedy shrnu, tak se jedná o zajímavě zpracovaný příběh, i když místy chaotický a i někdy nudný, ale určitě nelituji, že jsem knihu četla. Po druhé bych po ní ale už nesáhla. Hodnotím 3 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Milovaný nevlastní bratr
Autor: Penelope Ward
Zhodnocení: Stejně jako Vi Keeland i Penelope Ward je má oblíbená autorka, na jejíž knihy se vždy těším. Kniha Milovaný nevlastní bratr se mi velmi líbila. Příběh jsem opět slupla jako malinu. Druhá půlka knihy byla sice více méně taková opakovačka akorát z pohledu hlavního hrdiny, ale vůbec mi to nevadilo. Celý příběh mě opravdu chytil za srdce, Gretě i Elecovi jsem fandila, aby to dobře dopadlo (jako by to snad mohlo dopadnout jinak, že?). Tyhle příběhy, kdy se hlavní hrdinové do sebe zamilují a zároveň nemohou být spolu, ty mi brnkají na nějakou strunku, protože to po citový stránce vždycky úplně odtrpím s nimi. Takže za mě ne úplně pohodová kniha, ale hezká, užila jsem si ji, nemohla jsem se odtrhnout. Hodnotím 4 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Hořím pro tebe
Autor: J. T. Geissinger
Zhodnocení: Tak tohle byla úžasná kniha. Skvělý příklad toho, jak něco stokrát ohraného lze být napsáno tak, že máte pocit, jako když to čtete úplně poprvé v životě a se zatajeným dechem. Sympatické postavy, úžasná žhavá jiskra mezi nimi, vtipné dialogy a hlášky, prostředí New Orleans. Bavila jsem se od začátku do konce a knihu opravdu nemohla ani na chvíli odložit. Moc se mi líbilo to občasné prokládání receptů mezi kapitolami. Škoda jen, že jsme nedostali ještě na konec nějaký malý epilog, ale ani tak si nestěžuji. Hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Chlap snů
Autor: Kim Jones
Zhodnocení: Jedna z nejhorších knih, které jsem kdy v životě četla a největší zklamání tohoto roku. Podle anotace jsem čekala vtipnou oddychovku, něco na styl knih Jo Watson. Tento výtvor do toho má opravdu enormně daleko. Půlku knihy jsem přemýšlela, jestli tohle opravdu autorka myslela vážně, nebo jestli si z nás čtenářů jenom příšerně vystřelila. Ať tak nebo tak, byla to hrůza. Upřímně horší hlavní hrdinku jsem ještě nezažila. Ty její rádoby vtipné hlášky vůbec nebyly vtipné, naopak to bylo příšerně trapné. Nejhorší na tom bylo, že ona si myslela, že je úžasná a vůbec ve svém chování neviděla ani tu nejmenší chybičku, ba naopak byla schopná svést vše na ostatní. Pistolky, irský step, krádež hovna, otírání zadku a přirození k označkování území... Jo, opravdu jsem nestačila žasnout, co si pro nás autorka připravila. Půlku knihy jsem přečetla, druhou už jsem jenom prolítla, protože nad tímto výtvorem je opravdu škoda marnit čas. Kdyby mi nebylo líto času, který i tak autorka nad tímto šíleným dílem musela strávit, tak bych nedala ani jednu hvězdičku. Takhle dávám s odřenýma (až do krve) ušima 1 hvězdičku z 5 a už nikdy více!!!

Název knihy: Za pět let
Autor: Rebecca Serle
Zhodnocení: Přiznám se, že mě u knihy velmi zaujala anotace. Já tyhle trochu "nadpřirozený" knihy prostě můžu. Ale asi si dovedete představit, že jsem byla značně překvapená, že kniha je v závěru úplně o něčem jiném, než jsem si dle anotace představovala. Nemohu ale říct, že bych byla zklamaná. Byl to opravdu velice nádherný příběh o přátelství, které by přesáhlo všechny časy i světy. Strašně mi to lámalo srdce. A vidím to poselství příběhu - že nemá smysl žít podle nějakých přiblblých plánů, být od rána do večera v práci, nemilovat celým srdcem, přežívat ale vlastně nežít. Kniha byla zvláštní i tím, jak byla napsaná. Příběh je vecpán na poměrně málo stran, kapitoly jsou krátké, vše se děje rychle. Je fakt, že díky tomu nevznikla žádná hluchá místa, ale za mě třeba ten konec mohl být trochu více rozpracován. No, každopádně, jinak nemám co vytknout, bylo to krásné, i když velmi smutné. Hodnotím 4 hvězdičkami z 5.

Zdroj obálek knih - www.databazeknih.cz

A přečteno za červenec je kompletní. 
Taky se vám někdy stalo, že vás velmi zklamala kniha, na kterou jste se těšili, jako se to mě stalo u výše zmíněné knihy Chlap snů? Dejte mi vědět do komentářů. :-)

13 komentářů:

  1. pěkná nálož :D je škoda, že tě ta kniha Chlap snů zklamala :/ určitě se mi to také stalo, ale teď si neuvědomuji u jaké knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je knih! 🙂 Lákaji mě knihy Kouzla rodu Thornů, Mám tě ráda, nemám tě ráda, pohodová by mohla být i Letní sázka a Za pět let máme taky doma. 🙂
    A co se týká knih, které mě zklamaly, našly by se. Tak třeba Mám nad tebou moc, nebo Chladná jako led od stejně autorky, i když to bylo mnohem lepší v porovnání s první. A pak taky (zatím) knížka, kterou zrovna čtu.

    OdpovědětVymazat
  3. Teda ty těch knížek máš, já doufám, že už si brzy taky Sednu k nějaké té knížce

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to na pěkné a zajímavé knihy... i design jejich obalů se mi líbí. Ani s jednou z nich jsem se zatím nesetkala :D
    Zjišťuji, že knih existuje opravdu mnoho a každý si vybere :)

    OdpovědětVymazat
  5. Letní sázku máme společnou a v podstatě všechny ostatní mám na seznamu. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ach nechápu, jak přečteš 12 knih :D :D to je mazec. :) Hořím pro tebe právě čtu a zatím dobré. A ostatní mám na seznamu.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  7. No, tak knihu neznám a nečetla jsem ani jednu. Nicméně několik z nich mě zaujalo. Tak přidávám na seznam a v budoucnu určitě aspoň nějakou hodím do košíku a přečtu. :)
    Líbí se mi tento styl článků. Moc hezky napsané. :)
    Jinak k tvé otázce na konci...Jo, už se mi to také stalo. I víckrát. U knihy a i třeba u filmu. :/ :) Ale naštěstí se mi to nestává často, ale to je možná tím, že poslední dobou zanedbávám jak knihy tak filmy :D
    Katie S. (https://kulturnicek.blogspot.com/)

    OdpovědětVymazat
  8. Opět jsi toho stihla přečíst opravdu hodně. :) Hořím pro tebe a za Pět let bych si také ráda přečetla. ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. To je super seznam, stačila si toho opravdu hodně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  10. Super inspirace na knihy! Mám tě ráda nemám tě ráda mám v seznamu, ale ty ostatní neznám☺️

    OdpovědětVymazat
  11. Letní sázka byla fajn oddechovka na léto. Milionkrát June jsem rozečetla v práci a bohužel jsem se nemohla začíst, tak jsme ji odložila.

    OdpovědětVymazat
  12. Ani jednu knížku jsem nečetla, ale o spoustě už slyšela :) Mě třeba zklamala teď kniha Strmý pád..

    OdpovědětVymazat
  13. To jsi přečetla fakt hodně knih, super! Kouzla rodu Thornů mám taky na seznamu, tak mě namotivovalo, že jsi tomu dala dobré hodnocení :D

    BTW: jak píšeš, tak mě zklamala kniha Pod maskou lži, mix Viktoriánské Anglie a lidí se schopnostmi, ale děj se pak hrozně táhl a konec mě zklamal fakt extrémně (a ještě jsem pak zjistila, že existuje víc dílů, které se ale nikdy nepřeložily, to vždycky miluju :D)

    OdpovědětVymazat