Recenze ~ Tasha Boyd - Francouzská lekce

Název knihy: Francouzská lekce
Autor: Tasha Boyd
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2022
Počet stran: 472

O čem kniha je: "Mladé architektce Josephine se ze dne na den obrátí život vzhůru nohama: místo očekávaného povýšení v práci dává výpověď a ve slabé chvilce kývne na nabídku, aby odjela na francouzskou Riviéru hlídat dítě ovdovělému miliardáři. Po impulzivním odjezdu se však dostaví pochybnosti. Jak se má starat o dítě, když s tím nemá žádné zkušenosti? A proč jí nikdo neřekl, že bude o holčičku pečovat na jachtě – vždyť lodě odjakživa nesnáší! A hlavně – co si má počít, když ji její šéf neskutečně přitahuje, ale podle smlouvy si s ním v žádném případě nesmí nic začít?

Úspěšný podnikatel Xavier, který nade vše miluje svou desetiletou dcerku Dauphine, si očividně s novou chůvou také neví rady. Dlouho si myslel, že do svého zlomeného srdce už žádnou ženu nevpustí. Proč by měl riskovat, že se opět hořce zklame, i když po ní prahne spalující touhou? Nebude lepší poslat ji co nejdřív pryč?"

Moje hodnocení: Natasha Boyd, která píše romány pod jménem Tasha Boyd, je americká autorka píšící především současné romance, romantické komedie a historické fikce. Kniha Francouzská lekce je první knihou, která od této autorky u nás vyšla. A já tedy doufám, že rozhodně ne poslední.

Kniha vypráví příběh Josie, která si už od mala přála být architektkou. K této vysněné práci ji přivedl její tatínek, který bohužel zemřel, když byla Josie malá. Josie tedy celý život dře, aby si splnila svůj sen. Nyní má v práci na dosah ruky povýšení, po kterém velice touží. Stačí jen, aby si její nadřízení vybrali projekt, který jim má odprezentovat. Bohužel se to ale nepovede a místo povýšení skončí Josie bez práce. S kamarádkami se vydá večer do baru zapít žal ze ztráty zaměstnání, a během popíjení kývne své kamarádce na novou práci. Její kamarádka Tabitha totiž vlastní agenturu, která zprostředkovává chůvy klientům různě po světě. A právě jeden bohatý Francouz shání narychlo chůvu pro svoji desetiletou dceru, protože jejich sjednaná chůva na poslední chvíli práci odřekla. Je tu však několik háčků. Josie nemá s hlídáním dětí vůbec žádné zkušenosti. Navíc jí nikdo neřekl, že holčičku bude muset hlídat na jachtě, a to přitom Josie lodě absolutně nesnáší. A co je horší? Tatínek je totiž pořádně k nakousnutí. A přitom si agentura Tabithy zakládá na přísných pravidlech - pletky se zákazníky jsou rozhodně nepřípustné. Ale Josie to hravě zvládne, nebo ne?

Zní to jako ohrané téma? No, možná ano, ale za mě je to i tak jedna z těch opravdu vydařených letních romantických oddychovek. Ze začátku mi krapet vrtalo hlavou, co autorka bude skoro na 500 stránkách na tohle téma psát, ale nenechte se zmýlit. Příběh je naprosto bravurně napsaný, není to rozvláčněné, pořád se něco děje, čte se to téměř samo a rozhodně se nebudete nudit. Navíc Francie, skvělé jídlo, historické památky, azurové moře, plavba na jachtě, sexy Francouz a roztomilá holčička, která by si přála, aby se její táta a nová chůva dali dohromady? Za mě jedno velké ANO! Autorka navíc skvěle vykreslila hlavní postavy, chemie mezi nimi je doslova hmatatelná. Kniha je navíc doplněna o francouzštinu, takže i tím kniha dostala dle mého názoru na přitažlivosti. Pokud tedy hledáte knihu, která je vhodná k letnímu odpočinku u vody či moře, s touto rozhodně nesáhnete vedle. Obálka knihy sedí k tématu, i když se přiznám, že ta originální americká se mi líbí o něco víc.

Hodnocení: 5 hvězdiček z 5🌟