Recenze ~ Martina Hohenberger - Zloděj duší

Název knihy: Zloděj duší (ekniha)
Autor: Martina Hohenberger
Nakladatelství: Martin Koláček - E-knihy jedou
Rok vydání: 2022
Počet stran: 346

O čem kniha je: "Evokace sumerského démona skupinou amatérských okultistů se zvrhne v brutální masovou vraždu. K případu, který kriminalisté označují jako Vinohradský masakr, je přizvaná Veronika Bachová, konzultantka pro nadpřirozené jevy. Vraha se jí skutečně podaří vystopovat. Aby ho však mohla zneškodnit, musí se vrátit do rodného sídla v Hekabře a čelit své minulosti i svým předkům. Bojuje nejen s vrahem, ale i proti temným intrikám Matriarchy, která ji před lety vypudila z čarodějné obce. A jako by toho ještě nebylo málo, její dospívající sestra Eliška se při objevování báječného světa magie z nerozvážnosti dopustí zločinu a hrozí jí smrtelné nebezpečí. Kam až je Veronika ochotná zajít, aby ji ochránila?"

Moje hodnocení: Martina Hohenberger je česká autorka, která se věnuje psaní povídek a knížek převážně ve fantasy žánru. U nás její knihy vychází v nakladatelství Martina Koláčka - Eknihy jedou. Zloděj duší je první kniha, kterou jsem od autorky přečetla, ale určitě ne poslední.

Kniha vypráví příběh mladé čarodějky Veroniky Bachové, která žije spolu se svou mladší dospívající sestrou Eliškou v Praze. Veronika je zaměstnaná v knihovně, a k tomu ještě dělá asistentku u soukromého očka Marka Kováře. Při této detektivní práci Veronika využívá svoje nadpřirozené schopnosti. Jednoho dne je spolu s Markem přizvaná šéfem pražské mordparty k masové vraždě pěti lidí, která je označovaná jako Vinohradský masakr. Veronika zjistí, že se tato skupinka lidí pokoušela vyvolat démona, což se jim bohužel podařilo a nedopadlo to pro ně vůbec dobře. Vyšetřování se rozjíždí, protože démon nyní kráčí mezi lidmi a hledá vhodnou schránku, která by mu vydržela pro jeho pobyt na Zemi. V soukromém životě řeší pak Veronika problémy s mladší sestrou, které se zvrtlo kouzlo a tím ublížila jednomu mladému muži. Veronika se proto nakonec s Eliškou vydává do Hekabry, čarodějné obce, jejíž pozemky patří právě rodině Bachových, a kde se také nachází jejich rodné sídlo. V Hekabře Veronika musí řešit spor s Matriarchou, a také se pokusí přivolat démona, aby ho mohla poslat zpátky tam, odkud přišel. Jestli se jí to podaří? No, to si musíte přečíst sami.

Co se mě týče, tak mě kniha velice nadchla. Příběh je bravurně zpracován, drží si své tempo, takže čtenář nemá sebemenší šanci se nudit. Některé scény byly pak přímo masakrální, ale i přesto to příběhu dodalo tu správnou šťávu. Celou dobu jsem byla v napětí, jak se to vše bude vyvíjet. Pozitivně hodnotím také to, že celá kniha je velice kvalitně napsaná. Neobjevila jsem skoro žádné překlepy a opravdu výborně se to četlo.

Jediné mínus vidím v tom, že mi hlavní hrdinka úplně nepřirostla k srdci. Ano, byla sympatická, ale na můj vkus tam bylo až moc hádek s mladší sestrou. Veronika také v mnoha situacích jednala velice impulzivně, byla tvrdohlavá a nedala se moc přesvědčit, aby zvolila jinou možnost. V příběhu byla také naznačena romantická linka, ale bohužel to bylo tak nejednoznačné, že jsem si v průběhu čtení říkala, jestli to tam vůbec je, jestli to není jen mé přání (protože já jsem dost citový člověk, takže když je romantika, tak já jsem šťastná). Téměř na konci knihy je zmíněno, že tam láska je, bohužel z příběhu to není moc poznat. Mezi hlavními hrdiny prostě chybí nějaká jiskra, která by čtenáře přesvědčila, že se tam ta zamilovanost koná. Jinak ale nemám co vytknout, kniha se mi opravdu líbila a četla se skoro sama.

Hodnocení: 4 hvězdičky z 5🌟

Zdroj fotek v grafice - www.pinterest.com

Děkuji autorce Martině Hohenberger za poskytnutí eknihy k sepsání této recenze.