Recenze ~ série Maxton Hall - Mona Kasten

Název série: Maxton Hall
Díly: 3 (1. Zachraň mě, 2. Zachraň se, 3. Zachraň nás)
Autor: Mona Kasten
Nakladatelství: Red
Roky vydání: 2021-2022

O čem série je: 1. díl - anotace k přečtení zde, 2. díl - anotace k přečtení zde, 3. díl - anotace k přečtení zde

Moje hodnocení: Mona Kasten je německá autorka, která se věnuje psaní new adult knih. U nás v České republice vstoupila do podvědomí čtenářů díky své sérii Začít znovu. Série Maxton Hall je druhou sérií, která u nás od této autorky vyšla.

První díl série sleduje příběh Ruby a Jamese. Ruby je pečlivá studentka na Maxton Hall, milovnice seznamů, úkolníčků a svého diáře, která touží po střední škole studovat na Oxfordu. Díky čemuž se dostane do podvědomí Jamese, ale ne tak, jak by mnozí čekali. Ruby totiž potřebuje od jednoho učitele doporučení na Oxford. Když však dorazí na sjednanou schůzku, uvidí něco, co rozhodně neměla. Zahrnuje to právě sestru Jamese - Lydii. James z počátku Ruby vyhrožuje, aby neprozradila nic z toho, co v kanceláři vyučujícího zahlédla. Nakonec se však ústřední dvojice sblíží a zamilují se do sebe. Druhý díl série pak pokračuje vývojem jejich vztahu, kdy dvojice řeší různé problémy, které vznikly už na konci prvního dílu. Do děje vstupují také další postavy, které byly v prvním díle vedlejšími, a to Jamesova sestra Lydia a Rubyina sestra Ember. I ty řeší své problémy. Takto to pokračuje až do třetího dílu, kdy se k hlavním postavám přidá ještě Alistair, další student z Maxton Hall.

Co se týče prvního dílu, musím se přiznat, že mi první polovina knihy přišla poměrně dost nudná. V knize se toho zase tolik neděje a nemohla jsem se začíst. Závěrečná část knihy samozřejmě vygraduje a naláká na druhý díl. Co se týče překladu, tady jsem nebyla moc spokojená. Jazyk je příliš zdvořilý a uhlazený na to, že se jedná o studenty střední školy. V textu se navíc často vyskytuje překlad slov "maminka" a "tatínek", což působilo velice rušivě. Druhý díl pak pokračuje řešením dramatu, který se stal na konci prvního dílu. Mě osobně tento díl bavil ještě méně, než díl první. Větší část příběhu totiž ústřední dvojice - Ruby a James - řeší až otravné problémy. Závěr opět vygradoval, ale za mě to bylo velice nelogické. Celý druhý díl je navíc opět přeložen velice spisovně, postavy tak působí pomalu až roboticky a překlad slov "maminka" i "tatínek" v místech, kde se to vůbec nehodí, doslova trhá oči. Třetí díl pak přidává i další hlavní postavy, asi aby bylo o čem psát. Vyřeší se také všechny problémy, které v průběhu série hlavní postavy musely řešit. Vše se vlastně vyřeší až velice jednoduše ke spokojenosti všech. V tomto díle konečně ubývá věčný a nehodící se překlad "maminky" a "tatínka".

Autorku Monu Kasten mám ráda, ale tato série se zdaleka nemůže vyrovnat sérii Začít znovu, která mě bavila. U této série jsem upřímně byla ráda, že jsem jí dočetla. Ne, že by to bylo vyloženě špatné, protože Mona Kasten má příjemný styl psaní, ale já jsem nejspíš na takovou tvorbu už dost stará. Kdyby mi bylo třeba o 10 let míň, myslím, že by mě to bavilo víc. Největší problém jsem měla asi s postavami, které mě bohužel příliš nezaujaly. Na to, že se jednalo o studenty střední školy, tak se kolikrát chovali a vyjadřovali, jako kdyby jim bylo 40. Přitom celá série byla taková jednoduchá a vyřešení všech problémů až trapácké. Ač nerada haním překlad, protože sama jsem překládala seriály a vím, že to rozhodně není jednoduchá záležitost, tak tady mi několik věcí dost vadilo - viz. překlad maminky a tatínka. Co se mi ale na knihách opravdu líbí, tak jsou ty nádherné obálky. Ty se mimořádně povedly.

Hodnocení: 3 hvězdičky z 5 🌟