Recenze ~ Penelope Ward - Muž mých snů

Název knihy: Muž mých snů
Autor: Penelope Ward
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2022
Počet stran: 319

O čem kniha je: "Je přirozené, že chcete někoho, koho nemůžete mít. A kam až moje paměť sahá, já tajně chtěla Jace, nejlepšího kamaráda mého bratra. Byl o šest let starší a vždycky se ke mně choval jako k sestře, kterou neměl. Uběhlo deset let. Všem nám bylo něco přes dvacet. Jace se nastěhoval ke mně a mému bratrovi, abychom vše po smrti našich rodičů finančně utáhli. Byli jsme jen my tři – taková zvláštní rodinná dynamika. Když Jace žil pod naší střechou, byl stejně ochranitelský a panovačný jako vždycky. Ale rozhodně už se na mě nedíval jako na svou sestru, což věci zkomplikovalo. Byla jsem neustále pod tlakem a plná úzkosti. A on nevěděl, co dělat. Nejprve to byly jenom letmé náznaky. Když jsme si třeba pouštěli filmy, jen mimochodem jsem si opřela nohu o tu jeho, on se však neodtáhl. Stejně jsem ale předpokládala, že by… tohle neudělal. Nathan by nás zabil. Sice jsme to věděli, ale ani to nestačilo, aby nás to zastavilo. Nakonec se naše doutnající touha rozhořela. Nebyla to ale jen fyzická přitažlivost, vybudovali jsme si silné napojení. Přece nás nechytí, že ne? Znělo to jednoduše. Jenže nebylo. Tohle je příběh o zakázané lásce, porušení důvěry a nečekané druhé šanci."

Moje hodnocení: Penelope Ward je americká autorka, která se u nás těší poměrně velké popularitě. Já se přiznám, že
Penelope Ward mám raději ve spojitosti s Vi Keeland, přesto si ale myslím, že sama Penelope dokáže napsat opravdu pěknou knihu, čímž se u mě řadí mezi takové ty stálice, na jejichž tvorbu se vždy těším. Knihu Muž mých snů napsala autorka v roce 2020 v době covidu, což zmínila v poděkování, takže se jedná spíš o takovou oddychovou a únikovou četbu.

Kniha vypráví příběh Farrah, která po smrti svých rodičů žije se svým bratrem Nathanem. Aby utáhli dům a veškeré náklady, tak se k nim nastěhuje Nathanův kamarád Jace. Farrah byla už jako dítě do Jace zakoukaná, jenže teď, když jsou oba dospělí, Farrah je k Jaceovi doslova přitahovaná. A vypadá to, že je to vzájemné. I když se Jace snaží předstírat, že to tak není. Nakonec dá dvojice svým citům zelenou, ale rozhodnou se, že svůj vztah udrží v tajnosti před Nathanem. Ten na to však přijde a cítí se velmi zrazený. Vmete svému kamarádovi doslova odpornosti, prozradí Farrah jeho tajemství, které se týká úmrtí (vraždy) jejich rodičů. Sestře pak dá ultimátum, aby si vybrala mezi ním a Jacem. Jace se proto rozhodne vrátit zpět do Severní Karolíny, kde žil předtím, než se nastěhoval k Farrah a Nathanovi.

Uplyne několik let a Farrah je zničená z toho, že přišla o svou životní lásku. Rozhodne se, že lepší je k ničemu a nikomu nic necítit. Chodí sice s jedním mužem, ale nemiluje ho tak, jako milovala Jace. Ke zlomu dojde v okamžiku, kdy do restaurace, kde Farrah pracuje při studiu na univerzitě, zavítá právě Jace se svou přítelkyní. Jace se totiž rozhodl vrátit zpět, protože jeho matka zemřela. Jak tohle zamíchá kartami? A dají to Jace s Farrah opět dohromady? Myslím, že závěr je jasný, ale nebudu více prozrazovat, abych vám neprozradila celý děj.

Co se mě týče, tak mě se příběh líbil. Když celkově zhodnotím tvorbu Penelope, tak ta je za mě o něco slabší, než tvorba její kolegyně Vi. Jak jsem zmínila na začátku, jsem raději, když tyto autorky píší spolu. Ale tato kniha se podle mě řadí k takovému lepšímu průměru mezi jejími knihami. Rozhodně jsem od autorky četla lepší knihy, ale i horší. Tento příběh měl samozřejmě svoje mouchy, něco jsem moc nechápala, ale v závěru jsem ho zase slupla jako malinu. Epilog byl pak přímo boží, takový totálně ze života, kdy se prostě ne vše povede, jak se plánuje, což se mi na knize opravdu líbilo. Znovu bych knihu asi nečetla, ale byla to milá oddychovka s dávkou vztahového dramatu.

Hodnocení: 4 hvězdičky z 5🌟