úterý 25. května 2021

Recenze ~ Mia Sheridan - Sběratel přání


Název knihy: Sběratel přání
Autor: Mia Sheridan
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2020
Počet stran: 392

O čem kniha je: "New Orleans, město záhad a kouzel, tajemství, snů a historie utopené v lásce a nejkrutější bolesti. Když baletka Clara Campbellová přijede do New Orleans, uchvátí ji tragický příběh plantáže Windisle. Říká se, že už na ní nenajdete živou duši, Clara však ke svému překvapení za jejími kamennými zdmi neuslyší duchy, ale muže z masa a kostí. Zjizveného cizince stravovaného bolestí hlubší a temnější než vody řeky Mississippi, jež se vine za hranicí jeho dobrovolného vězení. Muž za zdí, kdysi ambiciózní Jonah Chamberlain, udělal v minulosti osudovou chybu a nyní se skrývá před světem. To poslední, co čeká, je přátelství s obětavou dívkou, která k němu promlouvá puklinami v kamenech a která se za ním každý týden vrací. Dívkou, která v něm probouzí touhu po všem, čeho se dávno vzdal, a která mu zasela do srdce strach i naději. Sběratel přání je příběhem o studu a vítězství, osamělosti a lásce a o setkání dvou srdcí, jež spolu dokážou překonat i ty větší překážky."

- oficiální anotace z www.databazeknih.cz

Pro pokračování klikni na "Další informace" ↓


Moje hodnocení: Mia Sheridan je americká spisovatelka, která se do povědomí českých čtenářů zapsala díky příběhům ze série Znamení lásky, i přesto, že již uběhlo pár let od vydání poslední knihy. Já osobně už jsem ztrácela naději, že od autorky v dohledné době nějakou další tvorbu uvidíme. Proto jsem byla velice mile překvapená (a taky potěšená), když v druhé polovině roku 2020 vydalo nakladatelství Baronet hned dvě nové knihy. Jednou z nich je právě Sběratel přání. Stojí za to si tuto knihu přečíst?

Hlavní hrdinkou příběhu je Clara Campbellová, která se díky své kariéře profesionální baletky, přestěhuje do New Orleans. V novém městě se ze začátku cítí velice osamělá, protože svého otce - svou jedinou rodinu - musela zanechat kvůli nemoci v pečovatelském domě v Ohiu. Jedinou její společnicí je sousedka, paní Guillotová, která Claře odvypráví velice dojemný příběh o nešťastné lásce, která se odehrála na plantáži Windisle v období Americké občanské války. Clara je příběhem Angeliny a Johna naprosto uchvácená. Když se dozví o místní legendě, která se nachází na plantáži, tzv. Plačící zdi, kam lidé přichází vkládat svá přání psaná na papíře, a které by údajně měla Angelina plnit, rozhodne se Clara si u zdi také něco přát. O to větší překvapení ji čeká, když za zdí údajně opuštěné plantáže uslyší muže z masa a kostí. Jonah Chamberlain se za zdí skrývá již dlouhých 8 let. V rámci své profese udělal osudovou chybu, díky níž zůstal trvale poznamenaný - fyzicky i psychicky, a za zdí se skrývá před celým světem i před svou bolestí. I jeho překvapí, když ho z druhé strany zdi osloví příjemně znějící dívka. Clara nakonec začne Jonaha pravidelně každou neděli navštěvovat u zdi. Postupem času jsou jejich setkání pod rouškou tmy častější a častější, ale pro Jonaha je stále těžší postavit se svému strachu. Zvládnou k sobě dvě osamělé duše, i přes spoustu překážek, najít cestu, nebo je čeká stejně smutný osud, jako Angelinu a Johna?

Autorce se podařilo vytvořit naprosto nádherný příběh, který čtenáře vtáhne svou tajemnou atmosférou města New Orleans a dvěma dějovými linkami s nádechem nadpřirozena. Čtenář nesleduje pouze příběh ústřední dvojice, ale také příběh bohatého bělocha Johna a černošské otrokyně Angeliny, jejichž lásce nepřálo období, ve kterém se oba narodili. Kromě romantiky tak čtenář dostane také dávku historie a kouzel. Já osobně bych tuto knihu označila jako příběh Krásky a zvířete ze současnosti. Knihu určitě ocení všechny romantické dušičky a snílci, protože kniha je opravdu nádherná a až pohádkově tajemná. Obálka je dle mého názoru velmi povedená, pohádková a k příběhu náramně pasuje. Knihu Sběratel přání tedy mohu opravdu vřele doporučit!

Hodnocení: 5 hvězdiček z 5🌟

Zdroj knižní obálky - www.databazeknih.cz
Zdroj fotek v koláži - www.pinterest.com

8 komentářů:

  1. Děkuji za pěknou recenzi, která mě opravdu zaujala. 🙂 Po knížce už jsem se dívala. A teď jsi mě nalákala, zkusím si ji přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já děkuji za milá slova a za pochvalu. Určitě této knize šanci dej, je opravdu nádherná.

      Vymazat
  2. Skvělá recenze, nalákala jsi mě :) Takovou romantiku a oddechovky, to já můžu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze, láká mě právě zmíněné spojení s baletem. :)

    OdpovědětVymazat
  4. 5 hvězd, tak to je bomba. Mrknu po knize v knihovně. Kupovat si ji nechci, protože nevím, zda by mě až tak bavila.

    OdpovědětVymazat
  5. Velmi pěkny a srozumitelně napsaná recenze, kde nacházím vše co bych se ráda dozvěděla z takového článku. Kniha je typ který čtu a rozhodně mě zaujala, takže plánuji přečíst a jsem ráda, že jsem se o ní dozvěděla v tomto článku. :)
    Katie S. (https://kulturnicek.blogspot.com/)

    OdpovědětVymazat