Recenze ~ Samantha Towle - River Wild

Název knihy: River Wild
Autor: Samantha Towle
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2020
Počet stran: 288

O čem kniha je: "Nové město. Nová identita. Těhotná a bez pomoci. Na útěku před minulostí, která mě nikdy nesmí znovu najít. River Wild. Náladový. Nevypočitatelný. Zmetek. Tak to je můj nový soused. O přátelství s Riverem nemám sebemenší zájem. Stejně tak on o mě nezavadí pohledem. Jednoho dne mi ale pomůže zachránit opuštěného psa. Ten den jsem v jeho očích spatřila cosi, co moc dobře znám. Smutek. Bolest. Osamělost. Tyhle věci jsou pro mě denním chlebem. I když ani jeden z nás o přátelství nestojí, osud nás přivede k sobě. A potom, jako blesk z čistého nebe, už z nás nejsou jenom přátelé, ale něco víc. River a já máme každý svoje tajemství. Kostlivce ve skříni. Ale to nám nestojí v cestě. On rozumí mně. A já rozumím jemu. Poprvé v životě zažívám něco, o čem jsem dosud slyšela jenom v pohádkách – štěstí. Jenomže žádné štěstí netrvá navěky. Ne pro lidi, jako jsem já. Moje minulost je mi v patách, slídí, čeká a připravuje se na ten správný okamžik, aby mi to všechno vyrvala z náručí."

- Oficiální anotace z www.databazeknih.cz

Moje hodnocení: Britská autorka Samantha Towle se u nás objevila s novou knihou po několika letech od přeložení poslední knihy a jejím nejnovějším počinem, který si u nás můžete v českém překladu zakoupit, je kniha River Wild. Kniha je pojmenovaná po hlavním hrdinovi knihy, i když za ústřední postavu příběhu můžeme považovat Annie - později Carrie Fordovou. Ačkoliv se kniha tváří jako typický sexy román pro ženy, určitě nečekejte úplný oddech a kotel lásky. Kniha popisuje velice traumatizující témata, která jsou bohužel pro některé lidi hodně bolestivou realitou.

Kniha začíná v minulosti a ukazuje dětství a traumatizující zážitky Rivera, čímž vysvětluje jeho chování v současnosti. Příběh Annie začíná v přítomnosti, kdy utíká od tyranského manžela a mění svoje jméno na Carrie Fordovou. Carriin manžel je ve společnosti velmi vážený muž, policista, v soukromí je to však tyran, který svou ženu bije a znásilňuje. Když Carrie zjistí, že čeká dítě, rozhodne se od manžela utéct. Vydá se do Texasu, kde si v jednom městečku pronajme malý dům. Jejím sousedem je pak právě tajemný a drsně vypadající River Wild, který rozhodně nestojí o žádné přátelství. Nakonec se však cesty hlavních hrdinů propojí, a to hlavně kvůli psíkovi, který se málem utopí v Riverově bazénu. Carrie pak objevuje, že za tvrdou a drsnou slupkou Rivera se skrývá velká bolest, kterou v sobě nese i ona sama. Celý příběh graduje ke konci, kdy Carrie dostihne její minulost.

Kniha River Wild se, i přes hodně těžká témata, čte opravdu lehce a rychle. Příběh rozhodně nikde nevázne, vše se odehrává ve svižném tempu. Postavy si určitě oblíbíte. Hlavně tedy Rivera. Vzhledem k tomu, čím si prošel, je jeho charakter opravdu uvěřitelný. U Carrie jsem někdy trochu váhala. Její postava je vykreslena také velice dobře, nicméně si myslím, že žena, kterou týrá, bije a znásilňuje její muž, by se v reálu chovala trochu jinak.

V závěru bych tedy řekla, že se jedná o opravdu velmi povedenou knihu. Slabším povahám bych ale doporučila si případné čtení knihy dobře promyslet. Některé situace jsou opravdu těžké, a pokud jste přemýšliví jedinci jako například já, tak je dobré si připravit i kapesník. Na své si ale přijdou i milovnice romantiky, protože láska se v knize samozřejmě objeví. Obálka knihy je za mě povedená vzhledem k typu příběhu.

Hodnocení: 5 hvězdiček z 5🌟