pátek 2. dubna 2021

Recenze ~ Penelope Ward - Jen jeden rok


Název knihy: Jen jeden rok
Autor: Penelope Ward
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2021
Počet stran: 336

O čem kniha je: "Druhý ročník mého vysokoškolského studia nezačal zrovna šťastně. Hned první den jsem se chytla s jedním arogantním Angličanem – a věřte tomu, nebo ne, bylo to na pánských záchodcích (dámské byly mimo provoz a mně nezbylo nic jiného, než zamířit na pánské – ale nesuďte mě za to). Druhá rána přišla, když jsem navečer konečně dorazila domů a zjistila, že student, který u nás měl pronajatý pokoj, byl alergický na naši kočku. Takže si pokoj pronajal jiný student – a věřte tomu, nebo ne, byl to ten otrapa, s nímž jsem se pohádala! Tak začal můj příběh lásky a nenávisti s Calebem Yatesem.
Ten chlapík, přesně věděl, jak mi zabrnkat na city. Hrál si se mnou jako kočka s myší. Občas jsem mu napsala mail plný rozhořčení a pohrdání… odpověděl mi vždycky ve stejném duchu. Byl tak otravný a protivný! Ale uměl být i vtipný a roztomilý… a tak vzrušující!
Brzy mi přirostl k srdci a stal se mým nejlepším přítelem. Jen škoda, že se musel vrátit zpátky do Anglie. Od začátku jsem věděla, že se do něj nesmím zamilovat… z mnoha důvodů. Ale hlavně proto, že jsme před sebou měli jen jeden rok společného života."
- Oficiální anotace z www.databazeknih.cz

Pro pokračování klikni na "Další informace" ↓


Moje hodnocení: Abych byla upřímná, Penelope Ward mám raději ve spojitosti s Vi Keeland, přesto si ale myslím, že sama Penelope dokáže napsat opravdu pěknou knihu, čímž se u mě řadí mezi takové ty stálice, na jejichž tvorbu se vždy těším. Proto jsem byla po přečtení knihy Jen jeden rok poměrně zklamaná, k čemuž se hned dostanu.

Kniha vypráví příběh poměrně samotářské a introvertní intelektuálky Teagan, která se na pánských záchodcích setkává se studentem Calebem, který přijel na jeden rok studovat do USA z Velké Británie. O to větší překvapení Teagan čeká, když zjistí, že Caleb je zároveň na celý školní rok jejím novým spolubydlícím, protože její nevlastní matka nabízí volný pokoj studentům k pronájmu. Teagan se ze začátku Calebovi vyhýbá a příliš ho nemusí, nicméně časem se vztah mezi nimi začne vyvíjet přes přátelství v lásku. O to horší je, když se školní rok pomalu nachýlí ke konci a Caleb se musí začít chystat na odjezd domů.

Po přečtení anotace jsem se opravdu těšila, jakou zápletku v ději si pro nás Penelope připravila. Celkově jsem z anotace měla pocit, že vztah mezi hlavními postavami bude dost hravý a škádlivý, ale nenechte se zmást. Nic z toho jsem v ději příliš nezaznamenala. Děj sám o sobě je spíš poklidný, oddychový, a i když by měl řešit poměrně srdceryvné téma, nějakou hlubokou odezvu ve mě nezanechal. Řekla bych, že děj místy dokonce vázne a upřímně jsem se chvílemi začala modlit, abych knihu rychle dočetla. Závěrem tedy musím říct, že kniha je poměrně milá a odpočinková, ale za mě je to jedna z nejslabších knih od Penelope, která u nás vyšla. 

Hodnocení: 3 hvězdičky z 5🌟


Zdroj knižní obálky - www.databazeknih.cz
Zdroj fotek v koláži - www.pinterest.com

14 komentářů:

  1. Mně přijde, ze ty novější knihy už postrádají nápad na nezapomenutelnou zápletku. Od samotné Penelope jsem naposledy četla Řekni něco legračního a i když to bylo hezké a vtipné, zápletka byla pro mě slabá. Taky mám mnohem raději, když se spojí s Vi Keeland. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ještě nic nečetla, ale mám to v plánu. :) Je to docela zajímavé se spojit s Vi Keeland. No rozhodně musím si nějakou už konečně přečíst. :) Já ty tvoje koláže miluji.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ty knihy ve spojitosti s Vi Keeland si nenechej ujít, to jsou takové klasiky v tomhle žánru a já je naprosto miluji. A děkuji za pochvalu koláže, moc mě to těší :-)

      Vymazat
  3. Vůbec se ke knihám nemůžu dostat, a to mám vela času.. Jako by se člověk neuměl tak nějak vnitřně zklidnit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, taky mám někdy takové období. Ale koukala jsem, že jsi tvořivá, tak u toho můžeš krásně vypnout, ne?

      Vymazat
  4. Pěkná recenze :) Knížka se mi zalíbila ale taky bych podle anotace čekala mezi hlavními hrdiny spíše hravost a škádlení :) Ale tak šanci knize dám a uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šanci si určitě zaslouží, třeba je možné, že tobě se kniha bude líbit více než mě :-)

      Vymazat
  5. O autorce vím, ale nic jsem od ní ještě nečetla.

    OdpovědětVymazat
  6. Anotace mě navnadila, ale potom už mě to moc neláká :-D Mám tyto příběhy moc ráda... tak aspoň mrknu na jiné knihy od této autorky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, a nebo zkus dát této knize šanci, když se nelíbila úplně na 100% mě, tak to ihned automaticky neznamená, že se nemůže líbit i tobě.

      Vymazat
  7. Pěkná recenze. :) Autorku znám, ale o téhle knize slyším poprvé. Děkuji za tip. :)

    OdpovědětVymazat