Recenze ~ Laura Kneidl - Neopouštěj mě

Název série: Nedotýkej se mě
Díl v sérii: 2. díl
Nakladatelství: Red
Rok vydání: 2021
Počet stran: 408

O čem kniha je: "Bojí se lásky. Ale ještě více se bojí, že by ho mohla ztratit…
S Lucou byla Sage šťastná jako nikdy dřív. Ukázal jí, co znamená důvěřovat sobě samé i druhému. Co znamená žít. A milovat. Ale Sage znovu, tentokrát silněji než kdy jindy, dostihla její temná minulost – a zničila právě začínající štěstí ještě v základech. Ať se Sage snaží sebevíc, nemůže na Lucu zapomenout. Každý den bez něj je pro ni jako den bez části vlastního Já. Existuje pro oba ještě vůbec nějaká šance, když mezi nimi na základě nevyřčené pravdy a manipulací vyrostla tak obrovská zeď, že už se přes ni ani jeden nedostane?"

- oficiální anotace z www.databazeknih.cz

Pro pokračování klikni na "Další informace" ↓

Moje hodnocení: Neopouštěj mě, druhý díl z duologie Nedotýkej se mě z pera německé spisovatelky Laury Kneidl, je konečně tady. Po tom, jak skončil první díl, určitě mnozí z vás čekali, jak to celé dopadne. Já jsem se tedy velmi těšila. Tato duologie určitě nadchne všechny fanoušky knih od Mony Kasten, takže jestli k nim také patříte, určitě si tuto knihu (i s prvním dílem) rozhodně nenechte ujít. Recenzi na první díl s názvem Nedotýkej se mě si můžete přečíst zde.

Příběh začíná přesně tam, kde v prvním díle skončil - útěkem Sage od Lucy, když ji tvrdě dostihne temná minulost, ze které se v Nevadě tolik chtěla vymanit. A protože Sage posledních několik měsíců obývala gauč v Lucově a Aprilině bytě, nezbyde jí nic jiného, než se ubytovat ve velmi zašlém motelu. Ze začátku jsou setkání s Lucou velmi bolestivá a nepříjemná, ale nakonec se jejich vztah začne po krůčkách zlepšovat. I přesto je pro Sage těžké se Lucovi nebo April svěřit s tím, co ji tolik tíží. Až do dne, kdy jí minulost zaklepe na dveře, a to doslova. Pak je Sage nucena postavit se svému utrpení čelem. Svěřit se ostatním se svou bolestí a konečně odhalit pravdu, aby zabránila dalšímu neštěstí.

Sage, jako hlavní hrdinka, určitě ušla v rámci příběhu velký kus cesty. Těžko lze hodnotit její chování a volby, které učinila, protože nemůžeme plně pochopit co se odehrává v člověku, který si prošel takovou traumatizující minulostí. Přesto se může mnohým jevit, že Sage příliš trvalo svěřit se se svým tajemstvím blízkým či Lucovi. Mě osobně na knize nejvíc mrzelo, že závěr knihy nebyl tak dopracován, jak bych si u takového příběhu představovala. Očekávala jsem, že se čtenáři dozvědí trochu víc o procesu s Alanem, nebo jak to s ním celkově dopadlo. Také chyběl nějaký vývoj u vedlejších postav, v epilogu byly sice zmíněny, nicméně jsme se o nich nedozvěděli nic nového. Kniha samozřejmě nebyla primárně o nich, ale toto bylo nedostatečné.

Nicméně i přesto si myslím, že se autorce podařilo vytvořit opravdu uvěřitelný, pěkný příběh, který lze považovat za odpočinkovou a romantickou četbu, i když řeší silné téma zneužívání. Já si knihu, i přes těch pár much, velmi užila a doufám, že tohle není poslední kniha, kterou si od Laury Kneidl budeme moci v českém překladu přečíst. Krásná obálka knihy pak musí potěšit opravdu každého.

Hodnocení: 5 hvězdiček z 5🌟

Zdroj knižní obálky - www.databazeknih.cz
Zdroj fotek v koláži - www.pinterest.com