úterý 16. března 2021

Přečteno ~ Únor 2021

 Krásné úterní odpoledne všem,

taky vám ten čas tak strašně letí? Už od začátku roku se chystám, že napíšu nějaký článek a ty dny tak utíkají, že už tu máme půlku března a článek nikde. Neskutečný. A jo, nebudu se vymlouvat, jsem prostě ostuda! Každopádně konec řečí, dnes jsem si připravila shrnutí přečtených knih za únor, kdy jsem přečetla krásných 12 knih. No, nebudu to zdržovat, zrovna se na to vrhneme. :-)


Shrnutí měsíce:
Celkem přečteno knih: 12
Počet stránek: 4080 stran (nejméně kniha Cesta věčnou nocí: 224, nejvíce kniha Dokonalý svět: 448 stran

Pro více informací o knížkách klikni na "Další informace" ↓

Název knihy: Bez závazků
Autor: Vi Keeland
Zhodnocení: Knihy od Vi miluji, jedná se o typické odpočinkové romantické knihy s dávkou erotiky, a když mě chytne nálada, tak mi přesně takové typy knih vykouzlí úsměv na tváři. Knihy od Vi jsou prostě zaručená klasika. U této knihy jsem ale měla problém se ze začátku začíst. Každopádně děj se pak rozjede a už se máte problém odtrhnout. Na knihách je úžasný, když dokážou přimět čtenáře prožívat příběh, jako by stál u toho, a to se této knize rozhodně podařilo. Když Hunter řekl Natalii "Jsem do tebe blázen, kulihrášku. Promiň mi to.", úplně mi to málem zlomilo srdce. Závěr je však samozřejmě jako vždy potěšující. Ale byla to doslova citová horská dráha. Hodnotím 4 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Svůdné zúčtování
Autor: Wendy Higgins
Zhodnocení: Jedná se již o poslední díl trilogie o nefilech, kterou jsem začala číst v lednu a dočítala v únoru. Mě osobně se celá série poměrně dost líbila, hodnotím ji opravdu kladně. Příběh vypráví o skupince teenagerů, kteří jsou potomky padlých andělů/démonů, kteří mají za úkol šířit mezi lidmi hříchy. Poslední díl se pak zabývá finální a rozhodující bitvou, aby se potomci vymanili ze spárů svých démonických otců. Celá série je určena spíše pro mladší čtenáře, ale rozhodně to nebylo dětinské. Takže pokud tento typ knih máte také rádi, tak určitě doporučuji. Za mě 5 hvězdiček z 5.

Název knihy: Dědictví krve
Autor: Amélie Wen Zhao
Zhodnocení: Dědictví krve je první kniha této autorky, co u nás vyšla. A mě se teda moc líbila. Připomíná to trochu knihy od Leigh Bardugo, ale rozhodně se jedná o originální příběh. Hlavní hrdinka Ana má opravdu temnou schopnost a jak už název knihy napovídá, krve je v knize opravdu dost. Líbilo se mi prolínání vyprávění příběhu z její strany, i z pohledu druhé hlavní postavy, Ramsona Sedmilháře. Čtenář dostává ucelenou představu, proč se hlavní postavy staly tím, čím se staly. Jaké kroky je k tomu vedly, které příběhy za tím stály. Musím říct, že si postavy opravdu nejde nezamilovat. Navíc celý příběh doplňuje opravdu jemná romantická linka, ze které vlastně během celého děje zase tolik nedostanete, ale rozhodně se těším, jak se to vyvine v dalším díle, pokud tedy vyjde. Hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Název série: Matched (1. díl: Dokonalý pár, 2. díl: Dokonalý sen, 3. díl: Dokonalý svět)
Autor: Ally Condie
Zhodnocení: První díl této trilogie mě velice mile překvapil. Moc mě zaujalo prostředí, ta společnost (vlastně až taková otrokářská) a téma celkově. Jenže od druhého dílu to už jde jen z kopce. Knihy jsou sice hezky napsané, ale čtenář nemá absolutně šanci se do děje nějak vžít či z něj mít nějaký pocit, protože tam prostě absolutně nic takového není. Chybí tam napětí, pocit nějaké akce, smutku, lásky. Prostě jen holá slova bez žádné hloubky. A je to strašná škoda, protože si myslím, že celá série má rozhodně na víc. To zásadní, co by ale čtenáře dostalo, tam prostě není, takže bohužel, ale tuto sérii už znovu určitě číst nebudu. První díl hodnotím ale 5 hvězdičkami z 5, druhý a třetí díl hodnotím 3 hvězdičkami z 5.

Název série: Nebe (1. díl: Pod nekonečnou oblohou, 2. díl: Cesta věčnou nocí, 3. díl: Do Poklidné modři)
Autor: Veronica Rossi
Zhodnocení: Já osobně si nemohu celou sérii vynachválit. V ději by se sice našla celá řada nedokonalostí, ale nemohu v žádném případě upřít čtivost všech dílů. Téma i prostředí se mi jevily opravdu zajímavě. Dokonce i postavy se mi všechny líbily, i ty záporácké. U hlavních postav byl vidět velký vývoj. Celkově romantická linka byla skvělá. Árii i Perrymu jsem neskutečně fandila. I když občas mi tam bleskla ta myšlenka, jestli by nebyl lepší adept Roar. Vím, že tam autorka vůbec nenaznačila nějakou možnost romantického vývoje, ale přeci jen mi přišlo to sdílení myšlenek a doteky s tím spojené takové intimní. Nicméně jsem šťastná, jak celá série skončila. Nechybělo napětí, akce, přátelství i láska. Všechny tři díly mohu tedy hodnotit 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Prokletý rok
Autor: Kim Liggett
Zhodnocení: Ruku na srdce, tato kniha mi dlouho zůstala v hlavě, protože mě opravdu silně zasáhla. Prostředí i společnost, ve které se děj odehrává, je jedním slovem hrůza. Všechno je tam příšerné, nelidské, drsné, opravdu jsem nemohla uvěřit, že by se k sobě byli lidi schopní takto chovat. Co se týče postav, hlavní postava Tierney se mi poměrně dost zamlouvala. Byla schopná, praktická, logicky uvažující. Celou dobu jsem ji litovala, protože mít její povahu v takové společnosti, v jaké žila, to musí být neskutečně těžké.  A Ryker? Toho jsem přímo zbožňovala. "Nebe je chlapec v domku na stromě, má studené ruce, ale hřejivé srdce." Přiznám se, že u knihy jsem si pěkně pobrečela. Hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Nádech
Autor: Penelope Douglas
Zhodnocení: Příjemná a hlavně oddychová kniha. Je hezky psaná, příběh má spád. Nicméně musím upozornit, že je to kniha opravdu spíše pro dospívající. Mě osobně hlavní postavy dost štvaly, nechápala jsem občas jejich reakce a chování. Nemůžu ani říct, že by mi byly nějak extra sympatické. Každopádně nemohu knize upřít její čtivost, a proto hodnotím 4 hvězdičkami z 5.

Název knihy: Život jedna báseň
Autor: Colleen Hoover
Zhodnocení: Přiznám se, že Colleen je moje opravdu hodně oblíbená autorka a tuto knihu jsem četla už mnohokrát. A proč je tedy v "přečtených" až nyní? Protože jsem byla vždycky líná a do přečtených knih jsem si jí nezařadila v Databázi (a co není v databázi, tak logicky není, že jo :-D). Každopádně tuto knihu opravdu miluju, je úžasná, nádherná, smutná, ale absolutně a stoprocentně lidská. V této knize je během básně řečena jedna věc, kterou můžu číst stokrát dokola a stejně jsem z ní pokaždé naměkko. "Víte co? Nechte si oceán. Já beru jezero." Lake a Willovi prostě v této knize musí každý fandit. Hodnotím 5 hvězdičkami z 5.

Zdroj obálek knih - www.databazeknih.cz

A jsme u konce, vážení.
Jaké knihy jste v poslední době četli vy? Pochlubte se mi v komentářích. :-)


Máš profil na databázi? Neváhej mi poslat do komentáře link. Ráda se mrknu na inspiraci.


7 komentářů:

  1. Taky teď hodně čtu. Colleen Hooverová skvěle píše. Do knihy Život jedna báseň se mi moc nechtělo. Ani nevím proč, ale jsem ráda, že jsem se k ní nakonec dostala, protože byla fakt skvělá. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. To je teda spousta knih. :) Žádnou z knih jsem nečetla, ale láká mě Dědictví krve a Colleen Hoover, od které jsem zatím četla jednu knihu, která byla super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihy od Colleen vždy mohu jen doporučit. A co se týče Dědictví krve, tak mě se tato kniha velmi líbila. Určitě stojí za přečtení.

      Vymazat
  3. Zatím jsem četla jen Život jedna báseň, byla to naprosto nádherná kniha. :) Nemohla jsem se od ní odtrhnout.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto rozumím, já ji prostě miluji ♥ Ale ještě lepší pro mě jsou Možná jednou nebo Odvrácená tvář lásky.

      Vymazat
  4. To je knih! 🙂 Od Hooverové mám doma už delší dobu dvě knihy, ale bohužel jsem je ještě nečetla.

    OdpovědětVymazat